Evenimentele business și profesionale care contează

Utilizarea criteriilor sociale și de mediu în achizițiile din România

Distribuie:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Data

mai 16 - 17 2022
Expired!

Interval orar

10:30 am - 1:30 pm

Locație

Online

Despre eveniment

Asociația Ateliere Fără Frontiere împreună cu Centrul pentru Legislație Non-profit (CLNR) și Fundația Civitas vă invită în perioada 16-17 mai la sesiunea de formare on-line „Utilizarea criteriilor sociale și de mediu în achizițiile din România”.

Asociația Ateliere Fără Frontiere împreună cu Centrul pentru Legislație Non-profit (CLNR) și Fundația Civitas vă invită la sesiunea de formare on-line Utilizarea criteriilor sociale și de mediu în achizițiile din România pentru a afla ce modele sustenabile pot fi utilizate în achizițiile publice pentru anumite lucrări, servicii sau produse.

Evenimentul are loc pe platforma Zoom, pe 16 mai – în intervalul 13.30-17.00, și pe 17 mai, în intervalul 10.00-13.30. Temele abordate vor viza, printre altele, modele și exemple particulare de clauze și criterii sociale de bună practică, prevederi legislative la nivel național și European, economia circulară în contextul Green Deal și modele de clauze și criterii de mediu de bună practică.

Legea 98/2016 prevede posibilitatea utilizării unor factori de evaluare și a unor criterii de atribuire ce vizează incluziunea socială și reducerea impactului de mediu, pentru determinarea celui mai bun raport calitate – preț sau calitate – cost. În același timp, dacă autoritatea contractantă intenționează să achiziționeze lucrări, produse sau servicii cu anumite caracteristici de mediu, sociale sau de altă natură, aceasta poate solicita prin specificațiile tehnice, factorii de evaluare sau prin condițiile de executare a contractului o etichetă specifică, în măsura în care aceasta îndeplinește anumite condiții. De asemenea, conform Legii nr. 448/2006, Legea 98/2016, și Legii 99/2016, autoritățile publice pot rezerva dreptul de participare la procedura de atribuire unităţilor protejate autorizate privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, şi întreprinderilor sociale de inserţie.

Sesiunea se adresează în special angajaților compartimentelor tehnice aparținând autorităților contractante, precum și celor din departamentele de achiziție publică, care întocmesc, verifică și avizează documentații de atribuire (caiete de sarcini, fișe de date) menite să răspundă atât exigențelor legislației specifice, cât și satisfacerii nevoii identificate, printr-o abordare prietenoasă cu mediul, dar și cu impact social.

Vă așteptăm cu soluții și aspecte practice la acest eveniment la care vor participa și Alin Izvoran, expert achiziții publice, Claudia Petrescu, Centrul pentru Legislație Nonprofit, Lorita Constantinescu, Ateliere Fără Frontiere, dar și alți invitați din sectorul economiei sociale. Pentru înscriere, vă rugăm să completați formularul disponibil aici, până la data de 13 mai 2022.

Pentru orice întrebări și eventuale clarificări vă rugăm să vă adresați către Beatrice Manole, Coordonator Advocacy la Asociația Ateliere Fără Frontiere (beatrice.manole@atelierefarafrontiere.ro).

Organizator

Asociația Ateliere Fără Frontiere

Ultimele evenimente adăugate

Evenimente pe domenii

Parteneri

Powered by